slider

Jak na založení vlastní ordinace

26.03.2020

Pro založení ordinací jsou, kvůli nadměrné administrativě, využívány konzultační společnosti, které vám zařídí ordinaci „na klíč“. To vás ale může stát nemalé prostředky. Každý si na začátku nemůže takové výdaje dovolit. Ačkoliv je úspěšné založení vlastní praxe zdlouhavý proces a vyžaduje komunikaci s několika institucemi, je možné to zvládnout. Přinášíme Vám seriál, jak na to.

Cílem prvního dílu této série je nastínění základních kroků, které musíte učinit, než budete moci ordinovat ve své vlastní praxi.

Základní požadavky

Máte lékařské vzdělání a atestaci ve vašem oboru? Jste členem České lékařské komory a byla Vám udělena licence k výkonu soukromé lékařské praxe? Jste trestně bezúhonní a zdravotně způsobilí k výkonu povolání?

Pokud ano, můžete v zařizování pokračovat.

Další náležitosti a rozhodnutí

V první řadě je důležité si uvědomit, jakou formu podnikatelské činnosti budete vykonávat. Možnosti máte dvě. Můžete podnikat jako fyzická, nebo jako právnická osoba. V případě právnické osoby, je nejčastější založení společnosti s ručením omezeným (s.r.o). Pokud jste ale opravdu na úplném začátku a nemáte dostatek pacientů, patrně začnete se svou činností jako osoba samostatně výdělečně činná (OSVČ). Obě varianty mají své výhody a nevýhody. Záleží na vaší situaci, jaké možnosti dáte přednost.

Dalším důležitým krokem je nalezení vhodné nemovitosti pro provoz lékařské praxe. Nemovitost musí být náležitě zkolaudována a určena k provozu zdravotnického zařízení.

Zájemce o soukromou praxi čeká dlouhý maraton po státních institucích. Počínaje živnostenským a finančním úřadem, kde je potřeba registrovat se k daním a k podnikatelské činnosti. Doba vyřízení veškeré dokumentace spojené s registrací může zabrat až rok.

Mezi další instituce, kam povedou vaše kroky, patří Okresní správa sociálního zabezpečení a vlastní zdravotní pojišťovna lékaře.

Plánujete zaměstnávat kolegy? Nevyhnete se pojištění odpovědnosti za škodu vzniklou zaměstnanci při výkonu povolání.

Jakmile zajistíte prostory, je důležité, abyste připravili provozní řád. Ten si musíte nechat schválit příslušnou hygienickou stanicí. Kopii provozního řádu pak předložíte ministerstvu zdravotnictví současně se žádostí o schválení nestátního zdravotnického zařízení.

V dalším kroku se neobejdete bez vyjednávání se zdravotními pojišťovnami. Je na místě zjistit, zda s vámi budou ochotni uzavřít smlouvu o úhradě zdravotních služeb. Zdravotní pojišťovny také nepravidelně vyhlašují výběrová řízení o poskytování těchto služeb.

Součástí každé nové ordinace je nepochybně ambulantní informační systém. Vyzkoušejte náš systém Mona na potřebnou dobu zdarma a s plnou podporou.

Podrobněji se můžete o založení vlastní ordinace dočíst v našem chystaném rádci „Průvodce založením ordinace“. Napište si o rádce.

Komentáře

Buďte první kdo přidá komentář